En härlig dag!

Ja idag har det varit en riktigt härlig dag, föreläsning om utbildningsplanering. Riktigt intressant.

Efter jul ska vi ha lyckats fixa ihop en egen utbildningsplanering vilket inte verkar vara det lättaste när man måste gå igenom alla steg. Men det svåraste av allt är att hitta en ämne/problem jag vill skriva om. Jag har funderingar på barns motionsvanor som måste bli bättre både från föräldrars och skolans håll. Ett annat samhällsproblem som är riktat mot hälsa är anorexi/ätstörningar, som jag också tycker är intressant. Vad ska jag välja?! Förslag? =) Måste vara något som skulle gå att genomföra i verkligheten.


Är detta verkligen okey???
 

Samtidigt som jag satt och funderade över ämnen till utbildningsplaneringen kommer jag på super idén att jag skulle göra en föreläsning om kost och hälsa i största allmänhet. För det har jag verkligen tid med när jag bör plugga, haha! men jag drog ihop ett powerpoint å det blev riktigt bra måste jag säga, NÖJD! Sedan om det blir föreläsning nån gång i framtiden, det är en annan femma.

Idag har även förnuftet och förståelsen för arbetsmarknaden invaderat mitt tänkande.. Jag har alltid tänkt att inom idrottsmedicin (som jag läser) då vill jag jobba med elitidrottare på en klinik som idrottsmedicin i Umeå eller Bosön i stockholm. Jag har ansett att fystränare för ett elitidrottslag är lite b-jobb och kanske något jag bara vill jobba med i nått år. Men oj så fel man kan ha ibland, det kan ju verkligen vara ett krävande och avancerat jobb. Där har vi framtiden mina gubbar!!

Träning:
Aerobic med Maria Olofsson, såå himla bra. Man ler igenom hela passet! :) Älskar musiken, rörelserna och all energi, svetten bara rinner!!
Sedan körde jag å Carro lite excentrisk träning för knäna för att kunna köra ännu mera aerobic så inte knäna kraschar!  De ni är bra grejer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0