Fundersam..

Kom precis hem från IKSU,
idag blev det:
-60 min crosstraining, ganska lugnt. Fettförbrännings puls. :) 
- Axlar, rumpa å bål som vanligt.
- Å avslutningsvis blev det djupvatten 60 min. Gick super idag. Nöjd med mig själv.. hehe!

Vi har haft föreläsning med Michail tonkonogi om "träning på äldre dagar" och " träning och mitokondriell adaption vid olika former av träning". Två oliak föreläsningar som var intressanta. Det var intressant att lyssna på honom då han sa emot lite som våra andra lärare sagt. När vi pratade om åldrandet  menar han att vi föds med visst antal muskelceller som med åren försvinner mer och mer. Hart de väl "dött" så går det inte att få tillbaka dem = vårat åldrande. Så det gäller att träna och belasta i tidig ålder för att ha kvar dem så länge som möjligt. Det är jag helt med på.. Dock sa han vid ett tillfälle att hyperplasi inte finns?! Hmm ställer jag mig frågande till?!

Sen pratade han även om att vi svenskar bara tränar och skriver träningsdagbok utan syfte. Varför utför vi just den träningen? Varför är vi ute å springer flera mil om dagen när det är ökad mitokondriell funktion vi är ute efter? Ofta vet vi som sagt inte syftet med det vi gör.. det är bara så alla gör, därför ska vi också göra så. Vara "medelmåttor". Hmm, han har ju faktiskt rätt..  Han menade att man ska träna på halvfulla glykogendepåer för att stressa mitokondrierna och få oxidativ stress. Och istället använda sig av fettförbränningen. Vissa lärare anser att man skall träna på fulla glykogendepåer. Men som sagt, vad är SYFTET? Sen anslutade han föreläsningen med mera testosteron å anabola till folket!! :) Med ett leende, men visst har han lite rätt i det.

Jag störde mig lite på att han hela tiden pratade om att det finns mjölksyra i kroppen. Vilket jag antar att han vet att det INTE finns, men sa det av ren vana för att samhället tror att det finns. Tycker jag man borde sluta använda..

Jag skulle vilja se Michail och mikael i en debatt om vikten av den snabba återhämtningen å kost. :)

Nu äre dags för "du är vad du äter" blir alltid lika irriterad å ifrågasätter det Anna Skipper säger. Ibland är hon ändå ute å cyklar.. :) Måste ändå ses.

see y!


Kommentarer
Postat av: Kusin S

Kanske jag ska anmäla mej som ett "projekt" hos dej!!! Hur just jag ska komma i form igen???



Kraaaam

2009-04-08 @ 21:40:02
Postat av: bella

Jag förstår inte hur du pallar att crossa i 60 min, är ju sjukt tråkigt!! men det är lindrigare för knäna än och springa va? isf borde jag kanske variera mig lite..

2009-04-09 @ 09:07:22
URL: http://metrobloggen.se/sockerconny
Postat av: bella

a just ja, om du vill låna boke "Ät bäst" så säg till bara!

2009-04-09 @ 09:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0