Idrottsgalan, handboll..

Handbollen gick ju finnemang idag, nu längtar jag till nästa match!! :) snart snart..

Igår fick jag en kommentar som gör mig såååå FÖRBANNAD!!

- " Vissa människor har så himla lätt för sig i livet, å Ida varför ska du ALLTID ha så lätt för dig, det är orättvist?!"

- VAVAVA? säger jag å ber att personen förklarar vad den menar?!

- Ja men du hittar alltid kompisar, du har vart ute å rest, kan alltid prata med folk, får alla jobb du söker.. osv... Du gör alltid de du vill.

Det här är verkligen det värsta jag vet att höra.. För visst gör jag allt jag vill här i livet. Men till vilket pris? å Vet folk vad man offrar för vissa saker. Det handlar inte om att vissa människor har vissa förutsättningar och växer upp i en "rik" familj, det handlar om INSTÄLLNING TILL LIVET. Seriöst i Sverige idag kan nästan vem som helst bli vad som helst dock olika långa vägar dit.

Jag kommer ihåg redan när jag var 16 år sa jag att jag skulle till Nz å Asien å resa runt. De flesta reaktioner var,
 
" Haha, gör det du, det är bra att du har drömmar i livet! " Å det här är precis inställningen som många har.. Jag blir så förbannad!!!  Bra att folk har drömmar, men förverkliga dem då! Gå inte å snacka massa om saker ni vill göra, FÖRVERKLIGA DET!

Skärpning till alla er som tänker tanken att andra har det bättre än dig..... Det är bara DU som kan förändra din egen situation, för det är just vad det är DIN SITUATION SOM DU FÖRSATT DIG I!!

Så ta tag i ditt eget liv å gör det du verkligen vill....Finns inga gränser för vad som kan förverkligas! För vem vet hur länge man lever...?! Den gamla klyschan, "lev varje dag som den vore den sista"

IDROTTSGALAN!

see y!!

Kommentarer
Postat av: Gissa?

vad rätt du har

2009-01-20 @ 15:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0