Aftonbladet!

Jag bruka gå in på aftonbladet på morgonen och kolla vad som hänt i världen å vad de hittat på för roliga grejer. Jag menar, det är ju inte direkt så att det som skrivs är till 100% sant. :) Det är bara sånt som säljer... Å idag är det ett super exempel.

Yeeees den nya forskningen visar att man blir tjock av FRUKT, shit de har hittat lösningen på fetma!!!
De hävdar att fruktosen i frukt ger oss bukfetma.

"Frukt som mellanmål är förmodligen direkt skadligt genom att det ger oss insulinkickar, som bland annat hela tiden ökar fettbildningen i kroppen"  Från aftonbladet..

Alla fruktkorgar på arbetsplatser framkallar tydligen sjukdomar och fetma. som de skriver..

Men hallå, vakna`? Visst är det så att fruktos binder fett mer än andra sötningsmedel. Thats true. Men att vi ska ändra på kostrekommendationer i Sverige som är att äta 0.5 kg frukt och grönsaker om dagen till mindre? Att det är farligt... Hur ska vi få i oss livsviktiga vitaminer som behövs i kroppens metabolism om vi inte äter frukt? Insulinkickar är något som triggar fettbildningen, vilket jag håller med om. När insulinet (blodsockret) höjs i kroppen är vi i en anabol fas. Dock höjs insulinnivån av mycket. Då ska vi absolut sluta äta GODIS, KAKOR, VITT BRÖD istället för frukt. Jag har ingen forskning som visar det men jag kan lova att insulinnivån stiger sjukt mycket mer av dessa än av frukt.  Man måste väga för och nackdelar med allt. Å jag tror att sunt förnuft och lagom mängd är HÄLSOSAMT!

Så slutsats: ÄT FRUKT!!



Eller vad säger ni?

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag håller med dig, Ida till 100%, jag blev så arg när jag läste artikeln!

2009-05-03 @ 21:37:33
Postat av: bella

haha håller med dig till fullo!! och som kurre sa, det är inte mkt fruksocker i frukter utan i frukdryckerna är det mera av den varan =)

2009-05-03 @ 21:45:20
URL: http://metrobloggen.se/sockerconny

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0