Laktat!

Idag gjorde vi laktat mätningen. Jag cyklade 40 minuter med 45/45 sek intervaller. Så sjuuukt jobbigt. Trodde jag skulle spy där ett tag.  Anna stack mig sex gånger för att få sex olika laktat värden. Haha., såg lite roligt ut med plåster på varje finger. :) Var faktiskt det jobbigaste jag gjort på länge. Jag och Frida diskuterade att det inte är ofta man är helt slut efter man tränat. Det fick vi båda äta upp idag. ;)

Var ganska trött efter intervallerna idag, så blev ingen mer träning. Veckan går åt skogen...

Sen jag kom hem från skolan idag har jag setat å läst å läst. Är en del att läsa, tar som ALDRIG slut!

Böcker jag har beställt;

- Textbook of working fysiology
- Aerob och anaerob träning

Intressant läsning som väntar.

Dags att gå tillbaka till böckerna... see y!

Kommentarer
Postat av: moag

Hej Ida. Jag blev hemskt nyfiken nu när jag läst runt på din blogg. Jag har som plan att söka in på idrottsvetarprogrammet här i Umeå. Är de det du går?



Jag är väldigt intresserad av träning och hälsa men just nu är jag bara helt vimsig av allt man läser i tidningarna.



Förresten du som verkar så förnuftig och duktig i ämnet kost så måste jag berätta. Jag har jättejobbigt med vad jag ska äta under dagarna och när jag tränar då min mage är känslig för mjölk, mjöl, socker... ja egentligen behövs det bara att jag äter. Och jag tror att just kolhydrater är värst. Jag anar att jag har såkallad IBS. Men som sagt jag har ingen aning om vad jag ska äta för att må bra.. Då till och med frukt rör om i magen.



Jag älskar att träna och det hjälper lite mot magbesvären. och på tal och träning så önskar jag att jag visste mer om hur jag ska gå till väga för att "skulpturera" kroppen. Jag har ännu inte vågat mig in i gymmet utan kör på gruppass. Jag har ju som mål att någon gång i framtiden se vältränad ut ;)

2009-05-09 @ 00:29:35
URL: http://enmoasliv.blogg.se/
Postat av: moag

jag har ju en mail förresten om du skulle känna för att svara. [email protected]

2009-05-09 @ 00:31:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0